tisdag 3 mars 2009

Gråa dagen

Tenta nr. 2 är över, de två sidorna är skrivna och inlämnade. Dock känns det inte bra, kan absolut inte räkna med mer än G och om jag får det så är det ren tur. Hade även en seg föreläsning om målgrupps analys och det kom på tal om "svensson familj". Det vanligaste kvinnonamnet i Sverige är Maria men det vanligaste tilltalsnamnet är Anna. Jag måste vara väldigt orginell som heter Anna Maria... en riktig "svensson", jag känner mig så speciell...
Resten av dagen har bara varit grå. Jag hade tagit fel på tiden så jag missade min tvätt tid och nästa som är ledig är om 9 dagar, helt underbart. Föreläsningen var en timma längre än jag trott och väldigt seg då vår föreläsare får ur sig två ord per minut och aldrig kommer fram till något. Det har ösregnat hela dagen och allt har kostat pengar. Världen måste tro att alla är gjorda av pengar. Varför ska ens liv behöva kosta? Tillskillnad från en del så är Anna Nyman inte ekonomiskt oberoende. Jag lever på CSN vilket inte är någon hög budget. Jag är så trött på allt som har med pengar att göra och ändå då är det något av det viktigaste jag har. Utan pengar går det inte att leva i vårt samhälle. Allt blir dessutom mycket bättre när ens mor ringer från Hawaii och berättar hur de gottar sig. Nu måste jag sätta igång och plugga, plugga, plugga (har ingen lust) så att jag kan komma någon vart i livet och börja tjäna pengar! så att jag kan leva!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar