tisdag 21 april 2009

Tentan över

ush, pi, tvä
Man sitter där och tittar på klockan, känner sig stressad, vet inte riktigt vad man ska skriva och det känns bara helt jävla hopplöst. Önskar att någon skulle sticka en penna i halsen och att det skvalpande blodet skulle bilda små fina bokstäver på pappret framför en. Tiden går och pennan far fram och tillbaka det bildas en massa bokstäver som blir ord, mellanrum och tillslut en mening. Meningarna på pappret ska bilda ett sammanhang men att få en röd tråd går inte, inte utan blodet. Döda mig och ta mig härifrån. Dena unkna sal, min gamla penna och alla dessa ord. Orden snurrar i huvudet, jag hoppar skenar och far men får inte tag på dem - problem, dessa jävla tentor.


(Ps. Jag, Anna Nyman avskyr salstentor! )

2 kommentarer:

  1. Hej kan faktist känna hur det känns å skriva en tenta fast att jag aldrig ahr gjort det!, hur gick det då!?!

    SvaraRadera
  2. nja jag vet inte idag hade de genomgång och jag hade skrivit helt annorlunda än vad läraren förklarade :S jja vi får se har jag tur så har jag fått G

    SvaraRadera