tisdag 7 april 2009

Busstur från Wieselgrensplatsen till skeppsbyggaregatan

En busstur av det ovanliga slag.
Hel historien börjar med att busschaffören glömmer att stanna vid en hållplats. Tjejen som står längst fram säger inte ett ljud medans de gamla tanterna längre bak vrålar:
-Stanna bussen! Stanna!!
Busschaffören stannar bussen och passagerarna som skulle av fick hoppa av bland träd och sunkmark. Redan nu börjar "tjötet" på bussen. En sur tant framför mig sitter och pratar rakt ut i intet.
-den därna skulle inte köra osv.
Precis då tvärnitar bussen vid en rondell då den håller på att köra på en lastbil. Passagerare skriker och en liten flicka flyger fram från sätet och vidare fram på mitt gångens golv. Flickan slog sig inte men två tanter på bussen brusade upp som ingen annan.
- den därna borde inte köra
- han kör lite som han vill den därnnananan
- jag ska anmäla dig!
- ser du inte!?
Det kom en hel del kommentarer i luften och jag kan till viss del förstå att chaffören även blev arg. Men istället för att ignorera tanterna går han up från sitt båd och ställer sig och börjar gorma tillbaka! Ett högljutt dividerande med massa kommentarer...
-jag har haft körkort i 40år och kör bättre än dig!
- ja men sätt dig och kör du käringa jävel!
- Ush på dig
-Ush på dig med käringa jävel
De dåliga argumenten om vem som var duglig chafför eller inte höll väl på i cirka fem minuter då bussen stod still... när busschaffören äntligen satt sig och börjat köra igen skriker en tant:
- JAG SKA AV NÄSTA SÅ STANNA DÅ!!!
Som om det inte vore nog redan... VÄRSTA BUSSTUREN !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar