måndag 15 mars 2010

En del av snön försvinner = Hundbajs högar?

Jag blev besviken när jag kom utanför flygplatsens väggar och möttes av vit snö. Min dröm var att snön skulle ha töat bort medan jag var borta. En del av snön har förvisso försvunnit men inte tillräckligt. Heffaklumpen är på besök i Svartedalen ett par dagar och när jag var ute och promenarade med henne upptäckte jag en sak som jag inte sett tidigare. Överallt ligger det högar med hundbajs. Under den halvtimmen vi var ute kunde jag lätt räkna till ett stort antal högar. Jag själv är ingen professionell hundbajs-upplockare men slutar man plocka upp när det är snö? I Svartedalen ser det ut som om att alla hundägare har struntat i de svarta påsarna när det varit vitt. Här har man gått och längtat efter det gröna och allt man får se är brunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar